mandag 7. september 2009

Hvorfor blogge ?


Å blogge er en ny måte å skrive på for meg. Jeg har aldri blogget før, og hadde det ikke vært for norsklæreren min, så hadde jeg nok aldri gjort det heller. Så kan man spørre seg; hvorfor skal man blogge? Det første jeg tenker er at man blogger fordi læreren din sier det. Men etter å ha tenkt litt nøye etter har jeg funnet ut at det må jo være noen bedre grunner til å blogge. Dette kom jeg fram til:
1. Å blogge kan gi elever bedre motivasjon til å skrive fordi at det er en ny måte å skrive på.
2. Å skrive på datamaskin kan være lettere og bedre enn å skrive på vanlig papir pga. det er lettere å gjøre noe om igjen, eller rette på noe hvis du har skrevet noe feil.
3. Å blogge kan være med på å forbedre elevenes datakunskaper som er høyst nødvendig å ha både i videre utdanning og i jobb.

Foto: Flickr.com

1 kommentar:

  1. Vi lever i en digital verden Og da er det også viktig å lære seg hvordan man kan orientere seg og bruke internett på en hensiktsmessig måte. Her kan dere lære om hva som er greit og ikke greit å legge ut på internett (personvern), om opphavsrett og vettug kildebruk. Ikke minst lærer dere å produsere egne tekster på internett og oppøver dere digitale ferdigheter. Dette er jo et krav i læreplanen deres. Ikke minst er blogg en kjempe fin måte å arbeide med sammensatte tekster på!

    Herlig bilde! Er det deg som tidlig krøkes? ;)
    Et tips: HVis det er et privat bilde, så bør du oppgi dette, som feks slik: "Kilde: privat"

    SvarSlett